What I talk about when I talk about running

[Titlul a fost preluat dupa un original: “What we talk about when we talk about love”. Sunt curioasa cum e cartea aceea…]

Frumusetea unei carti cred ca vine si din modul in care ajunge ea in mainile tale.

Seara aceea a fost una racoroasa si eram multi. Prieteni, cunoscuti, comunitati. Eram toti stransi la o lansare de site, la libraria engleza Anthony Frost. Si cum site-ul avea la baza trocul, era si normal sa se faca schimb de carti. Nu sunt mandra de ceea ce am adus la schimb, dar sunt mandra ca am plecat de acolo cu doua carti de Murakami.

Da, stiu, deja ma pot considera o fana a japonezului, dar nu caut sa ii cumpar cartile. Pur si simplu se face ca dau peste ele. Trilogia 1Q84 am cumparat-o dintr-o librarie din Dublin, cu 33% reducere. Cum era sa nu o cumpar? Mai ales ca luasem in mana alte carti inaintea ei si parca simteam ca totusi, Murakami trebuie cumparat. Restul pot sa mai astepte. In seara aceea, insa, am plonjat ca un vultur asupra prazii sale atunci cand Ana a scos din geanta trei “Murakami-uri”. Cum adusesem doua carti, era onest sa iau tot doua. 

Prima dintre ele m-a uimit. Japonezul o scrie la persoana I. Ok. Pot trai cu asta. Vorbeste despre alergat. Bun, poate ma motiveaza si pe mine. E subtire. Perfect, pot sa iau si camera foto cu mine! O termin repede, daca nu-mi place (eu, obisnuita cu un alt stil al lui). Gresit. Nu am terminat-o repede, pentru ca m-am intins cu ea o groaza. Pur si simplu nu era o carte pe care vroiam sa o citesc dintr-un foc. Trecea o zi intreaga si eu nu citeam din ea. Asta nu inseamna ca nu mi-a placut. 

Cum sa scrii o carte despre alergat? Lui Murakami i-a fost usor. E un scriitor care a participat la numeroase maratoane si concursuri de alergat. Cati se pot lauda cu asta? A fost in Grecia, acasa la el in Japonia, USA… Are si omul o pasiune si cu asta se mandreste. Numai ca in timp ce povesteste despre alergat, mai da si niste sfaturi despre corp, sanatate, scris, viata. Adanc, ce sa mai. Chiar ma gandeam daca pot sa scriu textul asta in timp ce alerg pe bicicleta. Da…. se pare ca nu. Mai jos cateva citate.

Pain is inevitable. Suffering is optional.

At this point, I don’t want to mix music and computers. Just like it’s not good to mix friends and work, and sex.

So the fact that I’m me and no one else is one of my greatest assets. Emotional hurt is the price a person has to pay in order to be independent.

Whenever I was able to do something I liked to do, though, when I wanted to do it and the way I wanted to do it, I’d give it everything I had.

The most important thing we ever learn at school is the fact that the most important things can’t be learned at school.

Thirty-three – that’s how old I was then. Still young enough, though no longer a young man. The age that Jesus Christ died. The age that Scott Fitzgerald started to go downhill. That age may be a kind of crossroads in life.

Nothing in the real world is as beautiful as the illusions of a person about to lose consciousness.

If you’re young and talented, it’s like you have wings.

You have to wait until tomorrow to find out what tomorrow will bring.

My lifestyle gradually changed, and I no longer considered running the point of life. In other words, a mental gap began to develop between me and running. Just like when you lose the initial crazy feeling you have when you fall in love.

I look up at the sky, wondering if I’ll catch a glimpse of kindness there, but I don’t. All I see are indifferent summer clouds drifting over the Pacific. And they have nothing to say to me. Clouds are always taciturn. I probably shouldn’t be looking up at them. What I should be looking at is inside of me.

No matter how long you stand there examining yourself naked before a mirror, you’ll never see reflected what’s inside.

Have your say!

