Puterea de a alege

Aceasta va fi o noua postare pe blog.

Scriu cu creionul pe o hartie luata din imprimanta de la birou, pe o carte a Oanei Pellea, pe care o citesc a doua oara. Bine… prea multe detalii. Ni s-a luat curentul. Cred ca lucrul cel mai neinspirat ar fi sa revina acum.

Ce chestie… cand te mananca buricele degetelor nu prea poti sa te scarpini. Poti sa scrii. Mi-era dor.

Voiam sa multumesc pentru alegeri. Ni s-a dat darul asta de sus. Nu am fost programati, prinsi cu forta, pusi sub juramant la nastere, sa facem lucruri impuse… Suntem liberi. 

“It is our choices, Harry, that show what we truly are, far more than our abilities.”

Aveam atatea ganduri pentru postarea asta. Acum trebuie sa le chem inapoi.

Asa, alegeri. Gandul meu merge la ideea de bine si rau. Alegi sa faci bine sau alegi sa faci rau. Dar chestia e ca sentimentul asta de libertate e inselator. Nu ai decat variantele de mai sus. Si inseamna ca undeva, candva, cineva a dat o definitie a binelui. Deci cei care vor sa faca bine, trebuie sa o urmeze. Restul…. E logic, nu?

Am evoluat. Lucrurile nu au stat pe loc, iar omul a simtit nevoia unui bine redefinit. Asa ca a interpretat lucrul de baza, binele, in ceva care i-a convenit mai mult. A redefinit ceea ce nu ar trebui redefinit. Binele trebuie lasat in pace, in forma care ne-a fost data. Asa scrie, asa faci. Nu modelezi dupa bunul tau plac, nu faci compromisuri, nu asculti de altii. Chiar si atunci cand nu te simti tocmai confortabil.

Sunt cu musca pe o caciula imaginara.

1 Corinteni 7:34 […]cea nemaritata se îngrijeste de lucrurile Domnului, […].

Coloseni 3:23 Orice faceti, sa faceti din toata inima, ca pentru Domnul, nu ca pentru oameni.

Nu ar fi prea multumit de mine. Aleg sa vad partea mea de bine, nu partea Lui de bine. De fapt, nici macar nu ar trebui sa existe partea mea.

Am ascultat la un moment dat o predica care punea urmatoarea intrebare:

“Avand in vedere experienta anterioara, situatia in care te afli si asteptarile legate de viitor, care este cel mai intelept lucru pe care-l poti face?”

That’s a tough one. Si culmea, nu te indemna sa raspunzi, ci doar sa te intrebi.

Care e cea mai inteleapta alegere pe care o poti face in fiecare moment al vietii tale?

Incepe cu binele. Si fara sa te gandesti la ce cred altii, fara lauda, fara sa astepti rasplata. Ca asta e problema noastra. Nu multumim pentru alegerile pe care trebuie sa le facem in fiecare zi, ne uitam numai la rezultate.

Sa ne bucuram ca am ales binele acum. 

Ce liniste a fost azi. Si in drum spre casa am avut in cap imaginea unui varf de munte si eu stand acolo, batuta de ploaie si vant. Ca un fel de potop personal.

Have your say!

